حفاظ رودیواری

تولید کننده مستقیم:حفاظ های ساختمانی:حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ سرنیزه رو دیواری با مناسب ترین قیمت و کیفیت:09194915895

حفاظ رودیواری

تولید کننده مستقیم:حفاظ های ساختمانی:حفاظ شاخ گوزنی و حفاظ سرنیزه رو دیواری با مناسب ترین قیمت و کیفیت:09194915895

امنیت حفاظ شاخ گوزنی

شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۹، ۰۳:۱۷ ب.ظ

  امنیت حفاظ شاخ گوزنی

امنیت حفاظ شاخ گوزنی انسان های اولیه برای حفاظت از محل زندگی در برابر مهاجمان و حیوانات اقدام به حصار کشی اطراف محل زندگی خود میکردند آنها الوارهای چوبی را بصورت عمودی در زمین فرو میکردند و تعدادی از الوارهای نوک تیز را رو به بیرون قرار می دادند.

 

این یکی از روش های شناخته شده ای است که در قدیم برای دفاع و حفظ امنیت استفاده می شد ولی با ظهورزندگی مدرن و شهرنشینی و همچنین ساخت خانه هایی به شکل مرسوم و رایج امروزی این روشهای سنتی استفاده از حفاظ های نیزه ای یا سیم های خاردار از بین رفت.

 

این روش های حفاظت دارای مشکلات و نقاط ضعف زیادی بودند و سرقت از مکان هایی با این شیوه محافظت به راحتی انجام  می گرفت.

 

ولی این روزها با ظهور حفاظ هایی متفاوت مواجه هستیم که تغییر زیادی در حس امنیت ما به وجود آورده  از نسل جدید حفاظ ها می توان از حفاظ شاخ گوزنی، بوته ایی، نی زار، طرح اف، لیلیوم و... نام برد.

 

حفاظ شاخ گوزنی برای تامین امنیت ساختمان روی دیوار و برای جهت جلو گیری و ورود غیر منتظره و سریع افراد مهاجم و سارقان نصب می شود این حفاظ عموما برای نصب روی دیوار در نظر گرفته شده است ولی گاهی برای اطمینان بیشتر روی پنجره ها هم نصب می شود.

 

این مدل حفاظ شما را به یاد شاخ های گوزن می اندازد. سر شاخ های گوزن بسیار تیز است و مهم ترین و اولین وسیله دفاعی گوزن در مقابل خطرات و حملات است.

 

دوربین مدار بسته یا حفاظ ؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که چرا به جای استفاده از حفاظ با قیمت بالاتر  از دوربین های مدار بسته برای بالا بردن سطح امنیت استفاده نمی کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که امنیت حفاظ شاخ گوزنی همیشه دارای اولویت نسبت به استفاده از دوربین های مدار بسته حتی پیشرفته می باشد.

 

از کار انداختن دوربین های مدار بسته و ایجاد اختلال در کار آنها و یا پوشاندن دوربین ها برای سارقین به آسانی امکان پذیر است ولی سارقین به هیچ عنوان نمی توانند از این حفاظ های سرد و خشن عبور کنند.

 

یکی دیگر از برتری های اصلی حفاظ به دوربین مدار بسته این است که حفاظ ها نیاز به سرویس دوره ای ندارند و حفاظ ها یک بار نصب می شوند و شما دغدغه تعمیر و نگهداری آنها را در طول سال ها نخواهید داشت.

 

حفاظ ها یکی از معروف ترین سازه های امنیتی حفاظتی روی دیوار هستند .دیوار خانه شما به نرده شاخ گوزنی نیاز دارد زیرا با کمک شاخ ها الهام گرفته از طبیعت وحشی، ضربه ای محکم به سارقین می زند.

 

انواع حفاظ

1- شاخ گوزنی ساده

2- حفاظ شاخ گوزنی طرح F

3- حفاظ لیلیوم

 

ساختار حفاظ شاخ گوزنی

امنیت حفاظ شاخ گوزنی این مدل حفاظ علاوه بر این که از لحاظ امنیت در درجه بالایی قرار دارد و مورد تائید پلیس برای جلوگیری از خطرات می باشد از نظر استحکام هم بسیار کاربردی است.

 

این حفاظ هایی که حتی در ساختمان های هم مورد استفاده قرار می گیرند ساختاری ساده ولی کاربردی و کامل دارند. این حفاظ ها را میلگرد های بدون آج می سازند به این دلیل که میلگرد های آج دار هنگام فرم دهی و خمش دچار ترک های ریز می شوند و همچنین جوش پذیری خوبی ندارند .

 

ولی میلگرد های بدون آج مقاومت بهتری در مقابل خمش و عملیات جوشکاری را دارند و در نتیجه حفاظ  های تولید شده با میلگرد های بدون آج از کیفیت بالاتری نیز   برخوردارند.

 

در ساخت این نوع از حفاظ از میلگردهای سایز 10 و فولاد مقاوم استفاده می شود و نکته قابل توجه این است که امنیت حفاظ شاخ گوزنی با جوش برق جوشکاری می شود و امکان هر گونه شکستگی یا جدا شدن را به صفر می رساند. 

 

ارتفاع حفاظ معمولا بین 50 تا 150 سانتی متر است ولی با توجه به شرایط و ساختمان مورد استفاده می توان ارتفاع آن را افزایش داد. 

 

یکی از مزایای نصب این حفاظ قابلیت نصب آن برروی سنگ، بتن یا فلز است. شما با انتخاب این نوع حفاظ هیچگونه محدودیتی برای فضای نصب ندارید.

 

طراحی و ساختار این حفاظ به گونه ای است که سارقین هر چقدر هم حرفه ای باشند نمی توانند از نوک های تیز و برنده میلگرد های آن عبور کنند. 

 

تمام حفاظ ها یک واحد و یا یک پارامتری به نام تراکم دارند و منظور از تراکم همان تعداد شاخه هایی است که در هر پلان دو متری به روی صورت زنجیر وار جوش داده می شود با شاخه های تیز که این شاخه ها مانع ورود سارقان به داخل می شود.

 

چرا حفاظ شاخ گوزنی ؟

امنیت حفاظ شاخ گوزنی با توضیحاتی که تا به اینجا برای شما بیان کردیم می دانید که این نوع حفاظ یکی از کاربردی ترین و ایمن ترین مدل از نسل جدید حفاظ ها است که اگر بخواهیم محاسن آن را به طور موردی و کلی بیان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

1- امنیت بسیار بالا و قابلیت نصب بر روی هر نوع متریال ساختمانی 

2- ظاهر زیبا 

3- قابلیت ساخت حفظ به ارتفاع دلخواه

4- دوام و کیفیت بالا و نگهداری بدون دردسر

5- قیمت مناسب 

6- ظاهر زیبا 

 

حفاظ های شاخ گوزنی آماده نصب

امنیت حفاظ شاخ گوزنی  به نسبت مدل های قدیمی حفاظ ها قیمت بالاتری دارد اما به این دلیل که تراکم بالایی دارد امکان عبور سارقان را غیر ممکن می سازد.

 

به دلیل امنیت بالایی که این محصول ایجاد می کند ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دارای استحکام بالا است پس خراب نمی شود و برای سال های زیادی مورد استفاده است.

 

برای اینکه ظاهر این حفاظ موجب ترس ساکنین نشده و ساختمان شبیه زندان نباشد، لازم است تا سازه های شکیل با رنگ های متنوع تولید شوند امنیت حفاظ شاخ گوزنی قابلیت رنگ پذیری با رنگهای دلخواه را دارد.

 

رنگ حفاظ به گونه ای است که در برابر اشعه خورشید و رطوبت باران ثابت مانده و دچار ریزش و تغییر رنگ نمی شود. برای رنگ آمیزی حفاظ شاخ گوزن از قلمو و رنگ های متداول استفاده نمی شود و از رنگ کوره ای که و تکنولوژی به کار رفته در آن تفاوت زیادی با رنگ آمیزی با پیستوله و قلمو دارد. 

 

در واقع رنگ پیسوله با استفاده از در بافت حفاظ نفوذ می کند و سازه در پیسوله با  قرار می گیرد. پوشش دهندگی رنگ الکترواستانیک کامل است و نیاز به رنگ آمیزی در زمان های آینده نیست.

 

به علت کوره ای بودن و پوشش کامل رنگ ها، زنگ زدگی رخ نداده و حفاظ همواره زیبایی خود را حفظ می کند اکثر افراد ترجیح می دهند رنگ حفاظشاخ گوزنی را متناسب با رنگ نما انتخاب کنند و یا اینکه از رنگ های پر طرفدار و محبوب شاخ گوزنی که طیف رنگی قهوه ای تیره و روشن، مشکی مات و براق به همراه رنگ طلایی است انتخاب نمایند.

 

 حفاظ طرح F یا آبشاری 

امنیت حفاظ شاخ گوزنی یکی ازپر فروش ترین و کاربردی ترین مدل های حفاظ شاخ گوزنی طرح F یا همان حفظ آبشاری است.

 

این نوع حفاظ از استحکام خوبی برخوردار است و ظاهر زیباتری نسبت به سایر مدل های شاخ گوزنی دارد. این حفاظ دارای 3 شاخه در مقطع بالایی خود میباشد که شاخه اصلی که در وسط قرار گرفته به سمت بالا و دو شاخه دیگر از طرفین به سمت پایین خم شده اند .

 

اما نکته ای که باعث افزایش ایمنی این مدل حفاظ می گردد گلبرگ های تیز کوچکی هستند که در سر شاخه ها نصب شده اند ،وظیفه‌ ی این گلبرگ ها این است که در زمان عبور افراد ( سارقین ) از روی حفاظ عبور و مرور  را مشکل کرده و موجب پاره شدن لباس و زخمی شدن فرد شوند.

 

حفاظ طرح F از قسمت بالا بسیار عریض است و تراکم بسیار بالایی دارد و همانطور که می دانید در ساخت حفاظ شاخ گوزنی تراکم با امنیت رابطه مستقیم دارد هر چه تراکم بیشتر باشد امکان عبور از بین نرده ها مشکل تر و غیر ممکن می شود.

 

ولی تنها نکته مهم درباره حفاظ طرح F تراکم برای جلوگیری از ورود نیست، هر چه میزان تراکم در یک حفاظ طرح F  بیشتر باشد، سطح نفوذ ناپذیری و بازدارنگی آن نیز بیشتر است و همچنین مقاومت و ایستادگی بیشتری  در برابر فشار و تکان های وارده به خود نشان می دهند. 

 

در حفاظ طرح F ساختار کلی حفاظ تشکیل شده از  میلگرد هایی با ضخامت های مختلف است که به دلیل خمیدگی هایی در دو جهت امکان ایستادن سارقان در کنار آنها وجود ندارد ولی باز هم میزان تراکم و عرض حفاظ با نظر مشتری و کارایی خاصی که مد نظر دارد مشخص می شود ولی عموما پیشنهاد سازندگان به شما انتخاب حفاظ 90 سانتی متر با تراکم 12 است به این دلیل که عبور از آن بسیار سخت است.

 

این مدل از حفاظ طرحی در هم تنیده دارند و در هر متر مربع از حدود 200 سر نیزه استفاده می شود. حفاظ طرح F بیشتر برای باغ ها ، کارخانجات، ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رنگ حفاظ 

امنیت حفاظ شاخ گوزنی حفاظ شاخ گوزنی طرح F  توسط رنگ پیستوله‌ای رنگ میشود که برای افزایش طول عمر و نیاز نبودن به ترمیم و با دوام شدن رنگ عموما قبل از رنگ آمیزی روی آن و برای زیبا تر شدن ظاهری  آن را به صورت رنگ امیزی میکنند.

 

به این حالت که ابتدا کل سطح حفاظ را با رنگ مشکی، قهوه ای یا سفید پوشش داده بعد از خشک شدن ان گلبرگ های سرشاخه ها را طلایی و یا نقره ای می کنند .

 

نصب این حفاظ توسط نصاب ها و با تعبیه پایه روی دیوار آغاز می شود . پایه ها می توانند خود میلگرد باشند. بنابراین نصاب دیوار را به اندازه قطر پایه میلگرد سوراخ کرده و پایه را درون آن قرار می دهد.

 

سپس حفاظ روی پایه نصب می شود و جوش داده می شود و حفاظ هایی که در کنار هم قرار میگیرند نیز در قسمت پروفیل ها به یکدیگر جوش‌داده خواهند شد.

 

اگر قیمت حفاظ روی دیوار برای شما مهم است، باید بدانید که حفاظ شاخ گوزنی طرح F  از ارزان ترین مدلهای حفاظ روی دیوار است. از این حفاظ می توان در ساختمان های مسکونی و اداری استفاده کرد.

 

حفاظ طرح لیلیوم

امنیت حفاظ شاخ گوزنی این مدل از حفاظ شاخ گوزنی بر گرفته از نام گل لیلیوم است. قسمت بالایی این حفاظ به شکل گل است و معمولا آن را از جنس آهن می سازند و با دو رنگ متفاوت رنگ آمیزی می کنند.

 

چون قسمت بالایی شبیه به گل است این مدل رنگ آمیزی آن را زیباتر می کند.  تعداد غنچه های حفاظ لیلیوم هر قدر که بیشتر باشد امنیت و زیبایی نیز به همان مقدار افزایش خواهد یافت.

 

در طراحی این حفاظ نوک گل های لیلیوم به گونه ای طراحی شده اند که در چندین لایه و در سطح های مختلف روی هم قرار می گیرند و امنیت را به بالاترین حد امکان می رسانند.

 

یکی از محاسن فوق العاده این حفاظ گسترش از مرکز بوده که امکان تولید در ارتفاع های دلخواه را فراهم می سازد. نکته ی مهم دیگر در انتخاب حفاظ لیلیوم زیبایی آن و نقش آن در زیبا تر و شکیل به نظر رسیدن ساختمان است.

 

این حفاظ با توجه به شکل منحصر به فرد و استفاده از رنگ مناسب اماکن گردشگری ، ورودی باغ ها ، تالار های عروسی است.

 

حفاظ لیلیوم از میلگرد هایی به قطر 10 میلیمتر ساخته می شوند بر اساس نیاز شما ساخته می شوند. ولی نکته اصلی در ساخت حفاظ برشکاری قطعات است. در حفاظ لیلیوم برشکاری به صورت مورب و با استفاده از گیوتین انجام می شود .

 

حفاظ روی شاسی ها قرار می گیرد این شاسی ها از پروفیل هایی با ضخامت بالا ساخته می شوند. جوشکاری حرفه ای در ساخت حفاظ نقش مهمی را ایفا می کند.

 

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در زمان جوشکاری گل جوش روی حفاظ به وجود بیاید در صورت بی توجهی و پاک نکردن آن این گل جوش ها به مرور زمان باعث پوسیدگی و زنگ زدگی حفاظ خواهند شد.

 

حفاظ لیلیوم را می توان در ارتفاع های مختلف ساخت؛ در این حفاظ هرچه قدر که شاخه های حفاظ تراکم بیشتری داشته باشند، ایمنی حفاظ لیلیوم بیشتر می شود. بهترین ارتفاع برای حفاظ لیلیوم 70 سانت و 90 سانت است ولی این ارتفاع بر حسب نظر مشتری و کارایی آن  قابل تغییر است.

 

نصب حفاظ شاخ گوزنی مدل لیلیوم

 

امنیت حفاظ شاخ گوزنی یک کار کاملا حرفه ای است که نصاب باید از دقت و تبحر لازم برخوردار باشد زیرا امنیت حفاظ به غیر از کیفیت ساخت و شیوه ی طراحی به نصب درست آن هم بستگی دارد.

 

ابتدا حفاظ شما در اندازه ای به طول یک متر ساخته می شود و بعد شاسی ها یا پلیت ها روی دیوار قرار می گیرند سپس نصاب حفاظ را روی آن قرار می دهد و عملیات نصب به پایان می رسد.

 

نصب حفاظ لیلیوم نیاز به یک نصاب حرفه ای دارد زیرا اگر نصاب حرفه ای نباشد ممکن است حفاظ آسیب ببیند و یا به دلیل اشتباه در جایگذاری سارقین بتوانند از آن عبور کنند.

 

نکته ی قابل توجه دیگر در این مدل این است که این نوع حفاظ دارای نقاط جوش بسیار پایین تری  نسبت با سایر نمونه هاست.

 

طراحی این حفاظ به گونه ای است که  میلگرد ها به طور مستقیم به شاسی و یا پلیت جوش می خورند ولی در مدل های دیگر مثل  حفاظ شاخ گوزنی یا بوته ای شاخه های فرعی به شاخه های اصلی جوش می خورند.

 

همانطور که می دانیم هر چه تعداد نقاط جوش داده شده بیشتر باشد ریسک پوسیدگی و فرسودگی هم بیشتر است بنابراین حفاظ نیزار در مقایسه با سایرین دارای مقاومت بیشتری است.

 

شاسی مورد استفاده در امنیت حفاظ شاخ گوزنی مدل نیزار یک میله ی حدودا دو متری است که میلگرد ها روی آن سوار می شوند و به شکل قرینه به بدنه جوس می خورند و میلگرد ها ساختاری قوس دار به جهات مختلف دارند.

 

ذکر این نکته ضروری است که جوشکاری این نوع حفاظ  با روش جوشکاریبرق انجام میگردد که تا امروز مقاوم ترین روش جوشکاری است و از سه قسمت به هم جوش می شوند بنابراین درست انجام شدن مرحله جوشکاری اهمیت بسیاری دارد.

 

در این روش جوش دادن ظاهر قطعه بسیار تمیز تر از جوشکاری معمولی است و اگر عملیات جوشکاری به درستی انجام نشود احتمال جدا شدن قطعات از هم وجود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۳
.... یزدانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی